Fogyasztói panasztételi eljárás
Fogyasztói panasztételi eljárás
A jelen Fogyasztói Panaszkezelési Eljárás (a továbbiakban: "Panaszkezelési Eljárás") szabályozza a fogyasztó által a Zumko webáruházon keresztül cégünktől vásárolt árukkal kapcsolatos hibák reklamációjának módját és feltételeit:
Kupplenky s.r.o., székhely: Dolní Kalná 203, 543 74.
Cégjegyzékszám: 07155344
Adószám: CZ07155344
Bejegyezve a Hradec Králové-i regionális bíróságon, sec. C, betét 41821
A kézbesítési cím: Dolní Kalná 203, 543 74.
Kapcsolattartási e-mail cím: info@zumko.hu
1. Milyen termékhibákért vagyunk felelősek?
-
- Eladóként felelősek vagyunk azért, hogy az Ön által megrendelt árut kiszállították, és az áru átvételkor hibátlan. Ez azt jelenti, hogy az áru átvételkor különösen:
- rendelkezik azokkal a jellemzőkkel, amelyekben megállapodtunk, amelyeket leírtunk, vagy amelyeket az áru jellegéből adódóan és a reklám alapján Ön elvárhatott;
- megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben van;
- megfelel a jogszabályi előírásoknak;
- alkalmas arra a célra, amelyet közölünk, vagy amelyre a vásárolt árut általában használják;
- megfelel a közöttünk megállapodott minőségnek, vagy annak a minőségnek, amelyet az adott árutípusra érvényes és hatályos jogszabályok állapítanak meg; és
- nem rendelkezik jogi hibával, azaz harmadik személynek nincs tulajdonjoga az áruhoz, és az áru fel van szerelve az áru rendeltetésszerű használatához szükséges okmányokkal, okmányokkal.
Továbbá felelősséget vállalunk azért, hogy ezek a hibák a garanciális időszak alatt nem fordulnak elő. A törvényes fogyasztói jótállási időn túl minőségi garanciát nem vállalunk.
- A színárnyalatok eltérése, illetve a valóságban és elektronikus megjelenítő eszközökön látható használt motívum nem tekinthető az áru hibájának. Ha az áru nem felel meg az elvárásainak, az Általános Fogyasztói Feltételek 6. pontja értelmében az áru átvételétől számított 14 napon belül jogában áll elállni a szerződéstől.
2. Mi a jótállási idő?
-
- A fel nem használt fogyasztási cikkekre a jótállási idő az áru átvételétől számított huszonnégy hónap, kivéve, ha a webes felületen, az áruhoz csatolt dokumentumokban vagy a hirdetésben hosszabb jótállási idő van megadva.
- Ha az árun fel van tüntetve a minimális szavatossági idő, vagy ha a termék gyors romlásnak van kitéve, akkor fel van tüntetve az az időtartam, ameddig az áru használható, a jótállási idő addig tart.
- Abban az esetben, ha az árut Ön helyett cserélik vagy javítják, új árura, ill cserélt alkatrészek és alkatrészek, nincs új garanciaidő. Ebben az esetben azonban a szavatossági idő meghosszabbodik azzal az idővel, ameddig Ön a hiba miatt nem tudta használni az árut, azaz különösen azzal az időtartammal, amely alatt az árut javítják.
3. Milyen jogai vannak a hibás teljesítésnél?
- A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogaira a Polgári Törvénykönyv, különösen a 2099-2117.§, valamint a 2165-2174.§ az irányadó.
- A fenti rendelkezések értelmében Önt különösen a következő jogok illetik meg:
A hiányzó rendelés kiegészítése
Ha az árut a megbeszéltnél kisebb mennyiségben szállítjuk ki Önnek, vagy hiányos árut szállítunk Önnek, joga van a hiányzó pótlására.
Kedvezmény a vételárból
Ha az áru átvételekor hibás volt, vagy a hiba a szavatossági idő alatt keletkezett, mindig kérhet ésszerű kedvezményt a vételárból.
Áruk vagy hibás árualkatrészek cseréje
Mindig követelheti az áru vagy az áru hibás részének cseréjét, ha ez nem aránytalan a hiba természetével (tehát különösen abban az esetben, ha a termék azonnali kijavítása nem lehetséges), és ha ez nem csak jelentéktelen szerződésszegés.
Nincs joga az árut kicserélni, ha az árunak csak egy része (alkatrésze) hibás. Ha a reklamációs eljárás során arra a következtetésre jutunk, hogy az árunak csak egy része hibás, ezt az alkatrészt kicseréljük Önnek.
Használt vagy alacsonyabb áron értékesített áruk cseréjét nem kérheti. Ehelyett kedvezményt igényelhet a vételárból.
Az áru javítása
Ha az áru javítható, Önnek joga van a hiba ingyenes elhárítására. Ha a reklamációs eljárás során kiderül, hogy nem tudjuk megjavítani az árut, azonnal értesítjük Önt, és Ön választhat más, itt felsorolt panaszkezelési módot.
Pénz visszatérítés (elállás)
Csak akkor kérhet visszatérítést, ha:
- a hibás vagy hiányos termék általunk történő leszállítása lényeges szerződésszegést jelent; vagy
- nem tudjuk eltávolítani azt a hibát, amelyre az árut nem tudja rendeltetésszerűen használni, vagy az árut ezzel a hibával nem tudjuk kicserélni (pl. az árut már nem gyártják); vagy
- az árut nem tudja rendeltetésszerűen használni a hiba javítás utáni ismétlődő előfordulása miatt (ugyanolyan hiba előfordulása legalább két korábbi javítás után); vagy
- nagyobb számú hiba fordul elő az árun (legalább három eltávolítható hiba egyidejű fellépése, amelyek mindegyike akadályozza az áru rendeltetésszerű használatát); vagy
- nem tartjuk be a panaszkezelési határidőt/nem kérünk jogorvoslatot a panasz benyújtásától számított 30 napon belül.
- Az árucsere vagy a visszatérítés (a szerződéstől való elállás) feltétele, hogy a terméket abban az állapotban küldje vissza, ahogyan átvette. Kivételt képeznek azok az esetek, amikor:
- a termék hibájának feltárása céljából végzett ellenőrzés eredményeként állapotváltozás következett be;
- használta a terméket a hiba felfedezése előtt;
- cselekedetével vagy mulasztásával nem tette lehetetlenné a tétel változatlan állapotban történő visszaküldését; vagy
- Ön a terméket a hiba felfedezése előtt eladta, elhasználta, vagy normál használat során megváltoztatta a terméket; ha ez csak részben történt meg, visszaküldi nekünk azt, amit még vissza tud küldeni, és kártérítést ad nekünk addig az összegig, amennyi hasznot húzott a termék használatából.
4. Mikor nem gyakorolhatók a hibás teljesítésből eredő jogok?
-
Ön nem jogosult a hibás teljesítésre, ha:
- a termék átvétele előtt tudott a hibáról;
- maga okozta a hibát; vagy
- a jótállási idő lejárt.
- A jótállás és a hibák miatti felelősségi igények nem vonatkoznak:
- az áruk szokásos használatából eredő kopása;
- a használt cikk hibái, amelyek megfelelnek a használat mértékének vagy a termék elhasználódásának az átvétel időpontjában;
- alacsonyabb áron értékesített termékek - csak azon hibával kapcsolatban, amelyre az alacsonyabb árat tárgyalták; vagy
- dolgok, ha ez természetükből következik (különösen olyan áruk, amelyek természetüknél fogva nem bírják a szavatossági idő teljes időtartamát).
5. Hogyan történik a reklamáció?
-
- A hiba felfedezése után indokolatlan késedelem nélkül reklamáljon nálunk.
- Reklamációt bármely olyan telephelyünkön elfogadunk, ahol az árusított áruválasztékra vonatkozóan reklamáció fogadására van lehetőség, valamint székhelyünkön. A reklamáció minél gyorsabb lebonyolítása érdekében javasoljuk irodánk igénybevételét.
Amennyiben a termék kijavítása iránt érdeklődik, és a hibás teljesítésből eredő jogok tartamáról szóló igazoláson (jótállási jegy) meg van adva a javításra kijelölt személy, akkor ennél a személynél köteles reklamációt benyújtani. Önt csak akkor terheli ez a kötelezettség, ha az illető velünk egy helyen, vagy Önhöz közelebb van.
- Javasolt reklamációs eljárás:
- a gyorsabb ügyintézés érdekében a panaszt előzetesen telefonon, e-mailben vagy írásban jelezheti felénk;
- egyúttal célszerű tájékoztatni arról, hogy a hibás teljesítésből melyik jogot választotta, azaz érdekli-e a hiánypótlást, vételár-kedvezményt, az áru vagy hibás alkatrészeinek cseréjét, javítását a tárgyat, a pénz visszaküldését vagy a jelen panasztételi eljárás és a Ptk. szerinti egyéb jogokat;
- a reklamált árut a reklamáció benyújtásával egyidejűleg vagy utólag (az utánvét kivételével, amelyet nem fogadunk el) a székhelye vagy telephelye (vagy a javításra szánt személy címére) kézbesíteni, küldéskor javasoljuk, hogy az árut megfelelő csomagolásba csomagolja be, hogy ne sérüljön vagy sérüljön meg;
- az eljárás megkönnyítése érdekében ajánlatos csatolni az áru vásárlását igazoló bizonylatot, vagy adóbizonylatot - számlát, ha kiállították, vagy az áru megvásárlását igazoló egyéb okmányt a hiba leírásával és ajánlattétellel. a panasz megoldásáról.
A fent említett lépések bármelyikének elmulasztása, vagy a fent említett dokumentumok benyújtásának elmulasztása nem akadályozza meg a kereset jogi feltételek szerinti pozitív feldolgozását.
- A reklamáció benyújtásának pillanata az a pillanat, amikor a hiba bekövetkeztéről értesítést kaptunk.
- A beérkezett igényről azonnal, összetett ügyekben három munkanapon belül döntünk. Ebbe az időtartamba nem tartozik bele a hiba szakértői megítéléséhez szükséges, a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő idő. A reklamációt, ideértve a hiba esetleges eltávolítását is, indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül kezeljük, kivéve, ha hosszabb határidőben állapodunk meg.
- Ha olyan jogot választ, amely objektív okokból nem biztosítható Önnek (különösen helyrehozhatatlan hiba, vagy nem lehetséges árucsere esetén), azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Ilyen esetben a jelen panasztételi eljárásnak megfelelően más jogot is választhat.
- Panasz esetén írásos visszaigazolást adunk ki arról, hogy Ön mikor élt jogával, mi a panasz tartalma, és milyen panaszkezelési módot igényel. Továbbá (a reklamáció kezelését követően) visszaigazolást adunk ki a panasz kezelésének időpontjáról és módjáról, ideértve a javítás és annak időtartamának igazolását, vagy a panasz elutasításának írásos indoklását.
- A Polgári Törvénykönyvnek megfelelően Önnek joga van az áruigénylés során felmerült költségek megtérítésére. Felhívjuk figyelmét, hogy ezen költségek megtérítéséhez való jogával a hibára való utalás időtartamának lejártától számított egy hónapon belül kell élnie.
Jelen fogyasztói reklamációs rendelet 2022.05.13-tól hatályos.